Rapportert av samfunnet. Betrodd av fagfolk
Eksempel på resepsjonist-CV og skriveveiledning
Resepsjonist er en svært populær og utbredt stilling. Dens særegenhet er at den ikke er knyttet til et bestemt aktivitetsområde. Du kan jobbe som administrator i en medisinsk klinikk, skjønnhetssalong, kontorer som leies ut og andre steder. Listen over oppgaver varierer avhengig av bransjens spesifikasjoner, men det krever alltid evnen til å kommunisere med kunder, å etablere kommunikasjon i vanskelige situasjoner, å være klar over mange problemer for raskt å behandle forespørsler. Hvis du vil endre aktivitetsretning eller arbeidssted, vil det ikke være overflødig å lære å skrive en CV for en resepsjonist.
Spesifikke arbeidsoppgaver avhengig av selskapet
Selv om CV-en er utformet i henhold til én mal, kan innholdet variere mye når du ønsker å ta stillingen som resepsjonist. Vi foreslår at du utforsker de ulike aktivitetsområdene nærmere for å forstå hva en resepsjonist gjør.
Hotell | Tar imot utenbys og internasjonale gjester. Leder personalet, gjør gjestene kjent med stedets regler og løser konflikter. |
Treningssenter | Kommuniserer med faktiske og potensielle kunder. Gjennomfører grunnleggende opplæring, sørger for at utstyret er i drift og at de oppgitte tjenestene leveres i sin helhet. |
Restaurant | Jobber aktivt med kundene. Tar imot besøkende og løser konflikter. Ansvarlig for personalets arbeid, velger servitører. Faktisk har restaurantadministratoren mange plikter, han kan kalles nestleder. |
Skjønnhetssalong | Rekrutterer kunder, tilbyr tjenester og formidler kampanjetilbud. Løser konfliktsituasjoner ved å ta hensyn til kundenes behov. Utvider kundebasen. |
Administratoren må ha disse faglige ferdighetene:
- dialogkonstruksjon;
- arbeid i PC-kontorprogrammer;
- forståelse for bransjespesifikke forhold og bransjens lover;
- papirarbeid;
- evne til å håndtere varme og kalde kunder;
- kunnskap om grunnleggende prinsipper for forretningsdrift, grunnleggende markedsføring og reklame.
Hvis vi snakker om en spesialists personlige egenskaper, kan listen se ut som følger:
- organisatoriske ferdigheter;
- kunnskaper i fremmedspråk;
- ansvarlig oppfyllelse av plikter;
- en seriøs holdning til oppgavene;
- stresstoleranse;
- multitasking;
- selvtillit og kommunikasjonsevner.
Resepsjonist arbeidsoppgaver omfatter både personlig kontakt og kontakt med kunder gjennom telefonsamtaler, e-post og sosiale medier. Hvis du liker denne typen jobb, bør du ta deg tid til å skrive en CV som garantert vil appellere til arbeidsgiverne.
Nyhetsbrev om Elevator Pitch
Hvordan skrive en CV for en resepsjonist
En CV er visittkortet til en spesialist. I den må du fortelle alle de viktigste tingene, men ikke overdriv det med volumet. Oftest mottas godkjenning av strukturerte spørreskjemaer med kompetent plassering av fakta. Du kan finne et søknad resepsjonist eksempel å forstå hvordan den skal se ut til slutt.
I CV-en til en administrator er det verdt å understreke styrkene som skal huskes blant hundrevis av søknader fra søkere til stillingen. Dokumentet skal inneholde følgende seksjoner:
- Grunnleggende data. Fullstendig navn, telefonnummer og e-postadresse.
- Videregående spesialisert eller høyere utdanning med angivelse av institusjon, fakultet, spesialitet.
- Yrkeserfaring. Sørg for å nevne den, slik at du har større muligheter for å få stillingen.
- Personlige kompetanser. Fortell litt om deg selv og personlige kompetanser som kan være nyttige i arbeidet ditt.
Det er viktig ikke bare å gi så mye informasjon som mulig, men også å gjøre det på en så strukturert måte som mulig. Når du har fylt ut CV-en, bør du ta en titt på den for å vurdere hvor oversiktlig den ser ut. Velg en populær skrifttype: Arial eller Tahoma, Times New Roman. Bruk gjerne farger i CV-en for å fremheve smak og behag.
Hold deg til rådene og skreddersy CV-en til det selskapet du ønsker å jobbe for. Husk at målet er å gjøre sjefen interessert, ikke å skrive en biografi om livet ditt. Prøv å holde deg til ett eller to A4-ark.