Rapportert av samfunnet. Betrodd av fagfolk
Eksempel på sykepleier-CV og skriveveiledning
En sykepleier er en yrkesutøver som blant annet har til oppgave å hjelpe og pleie pasienter. Den spesifikke listen over arbeidsoppgaver avhenger av arbeidsstedet. Generelt utfører sykepleieren regelmessig oppgaver som sårstell, utdeling og overvåking av medisiner, måling av vitale tegn, overvåking av pasienter og oppfølging av protokoller. Alle disse oppgavene er enkle å utføre for en spesialist, men det kan være utfordrende å jobbsøknad sykepleier. Det er viktig å være klar over at det er dette dokumentet som har potensial til å bli starten på en vellykket karriere innen det medisinske feltet. Derfor foreslår vi at du lærer mer om denne bransjen og setter deg inn i hva som kan hjelpe deg med å lage en vellykket CV.
CV sykepleier: akseptable formater
Hvis du har bestemt deg for å lage det perfekte dokumentet som forteller potensielle arbeidsgivere om din yrkeserfaring, utdanning og kompetanse, må du selv bestemme formatet. Når ledere går gjennom søknader, legger de vekt på hvilken informasjon som fanger oppmerksomheten, så det er viktig at søkerne tenker gjennom hva de ønsker å fremheve.
Populære CV-formater er som følger:
Omvendt kronologisk | Det beste er å legge vekt på yrkeserfaring og ta hensyn til de minste viktige prestasjonene som kan ha en positiv innvirkning på vurderingen av kandidaten. |
Funksjonell | Formålet med dette dokumentet er å gi informasjon om høyt spesialiserte ferdigheter samt generell kompetanse og personlige egenskaper. |
Kombinert | Kombinerer fordelene med formatene som er foreslått ovenfor. Det fordeler fokuset jevnt mellom yrkeserfaring og ferdigheter. Det er ideelt ved skifte av arbeidsområde og for fagpersoner med lang erfaring. |
Slik skriver du en CV for en praktiserende sykepleier
Den enkleste måten å løse oppgaven på er å bruke et jobbsøknad sykepleier eksempel. Du kan finne den på profilressurser, tilpasse den til din personlighet og sende den til ledige stillinger som interesserer deg. Denne metoden er populær og gir resultater, men hvis du vil bli husket av en potensiell arbeidsgiver når du vurderer en CV, er det verdt å lage den selv.
Hvis du åpner et hvilket som helst søknad sykepleier eksempel, vil du se at den starter med en kort innledning. I denne delen prøver spesialisten å gjøre arbeidsgiveren interessert. Teksten kan se ut som følger:
«Lisensiert sykepleier med 7 års erfaring fra et sykehus i en storby. Erfaring med å ta vare på voksne pasienter og barn. Evne til å jobbe i team, kunnskap om den nyeste teknologien i bransjen.»
Den neste delen av CV-en bør inneholde informasjon om arbeidserfaring innen det medisinske feltet. Det er tilstrekkelig å gi en strukturert liste med arbeidssted og hvilke oppgaver som er utført. Argumentet «assistere leger med manipulerende prosedyrer» kan virke ubetydelig, men det er en viktig kompetanse.
Nyhetsbrev om Elevator Pitch
Søknadstekst sykepleier inneholder alltid informasjon om utdanning. Det er verdt å fortelle om det grunnleggende diplomet, samt om ferdigstillelse av avanserte opplæringskurs. Sykepleieren bør dele sertifikater som viser utvidelsen av hennes erfaring som spesialist.
Den siste delen av en god CV er opplistingen av ferdigheter som er viktige for å utføre sykepleierens oppgaver:
- evne til å finne et felles språk med mennesker i kritiske situasjoner;
- Kunnskap om grunnleggende medisinsk terminologi;
- Erfaring med å yte tjenester til pasienter i ulike aldre;
- Ferdigheter i profesjonell bruk av sprøyter, drypp og andre instrumenter;
- ferdigheter i førstehjelp.
Som du ser, er det også verdt å nevne generell menneskelig kompetanse, som evnen til å jobbe i team, til å delegere oppgaver og til å ta ansvar for sin del av arbeidet.
Følg retningslinjene for å lage en CV som viser at du er profesjonell og gjør deg attraktiv for arbeidsgivere. Presenter erfaringene og prestasjonene dine på en kortfattet måte, slik at lederne umiddelbart kan se hva du legger vekt på.